Minecraft – hra stažená stomilionkrát za dobu své historie, mění majitele. Dosavadní majitel a tvůrce hry, švédská firma Mojang, se nechala koupit firmou Microsoft za 2,5 miliardy dolarů. Minecraft tím nezanikne, akorát se s největší pravděpodobností změní způsob zpeněžování této hry.
Každá počítačová hra je vyrobena za účelem zisku. I ty „free“ hry v základní verzi zdarma vedou hráče k tomu, aby si koupili nějakou nadstavbu, další úrovně, jiná virtuální auta, kopačky či zbraně. Prostě bez vidiny peněz by to nikdo nedělal. Minecraft pod švédským majitelem získával peníze pouze prodejem hry. Tím to skončilo. Nic dalšího už „nepřitékalo“. A to bude chtít téměř určitě Microsoft změnit.
Fio banka a phishing v praxi: Aktuální zkušenost
Při troše nepozornosti můžete snadno přijít o své finance.
Střízlivý odhad je, že Minecraft běží na 100 000 serverech po celém světě. Ty nejaktivnější tím dokáží vydělat i 2 miliony dolarů měsíčně, z čehož tvůrce Minecraftu nemá ani dolar. Je více než pravděpodobné, že Microsoft toto bude chtít změnit a část těchto peněz si uzmout. Může tak učinit například požadavkem platit licenční poplatek. Vzhledem k tomu, že se může jednat o několik desítek milionů dolarů ročně, vyplatí se o to novému majiteli zabojovat.
Stažené x zaplacené
Microsoft může také více zpeněžit různé další nadstavby a utilitky. Logickým krokem by bylo vytvořit online obchod, který by spojil programátory s herními nadšenci. Microsoft by potom mohl dostávat licenční poplatky z prodaného „zboží“.
Není nepravděpodobné, že Microsoft by mohl zabudovat Minecraft do další verze Windows. Tím by hru přiblížil dalším potenciálním hráčům a šel by vstříc dalším tržbám a ziskům.
A ještě jeden potenciálně velmi významný faktor je ve hře. Stažených 100 milionů her hrubě neodpovídá počtu těch reálně zaplacených. Pokud se Microsoftu podaří vytěžit alespoň část neplatících klientů, může si přijít na další stovky milionů dolarů ročně.
Při celém snažení o další a další tržby a zisky ale nesmí Microsoft zapomenout na jednu zásadní věc: nesmí odradit hráče, protože celý business Minecraft stojí a padá na hráčské popularitě.